Osnovna škola Slano

Ovogodišnje školske maškare bile su:

Novosti
Školski izlet u Klis, špilju Vranjaču i Sinj
Autor: Josip Kačunić, 8. 5. 2022.

U petak, 6. svibnja veliki broj učenika i učitelja OŠ Slano uputili su se na jedan zanimljiv te prije svega, nepredvidljiv izlet.

Zašto nepredvidljv?
Vremenska prognoza na web stranici yr.no pokazivala je kišu cijeli dan, a svi znamo koliko je norveška prognoza točna. Svima nam je to ulijevalo strah pred nadolazećim danom. No, unatoč tomu, u 7.30 dva autobusa uputila su prema Klisu.

U 10.30 stigli smo na našu prvu destinaciju na kojoj nas je čekao Filip. Filip, koji s nekolicinom Klišana provodi borbe s tradicionalnim kliškim oružjem, a zanimljivo je da  povijest Kliške tvrđave poznaje kao crte na svom dlanu.

Na isti način je i nama pokušao približiti turska osvajanja, formacije vojske u napadima te korištenje oružja poput najpoznatijeg „skiavoni” mača.

Vrijeme nam je bilo u milosti, tako da nas je tijekom obilaska tvrđave posjetila tek koja kap kiše. Nakon toga smo se uputili u špilju Vranjaču. S obzirom na uske stepenice, kroz špilju smo išli u dvije grupe. Malo je reći da su svi bili očarani stalaktitima, stalagmitima i stalagnatima u raznim formacijama, tako smo vidjeli oblike konja, golubova, obitelji i Gospe koje je majka priroda načinila od zemlje, minerala i vode. Istu špilju otkrio je dječak imena Stipe, koji je istraživao prirodu oko sebe i poput naših učenika divio se pronađenom.

Oko 13.30 svi su već bili gladni i žedni te je bilo pravo vrijeme za posjet OPG Plazibat u Dugopolju gdje smo pronašli okrepu za velike i male. Juha, puni pladnjevi mesa i krumpira svima su iznijeli osmijeh na lice.

Kiša nas je dalje pratila na putu do svetišta Gospe Sinjske gdje smo se divili prekrasno okrunjenoj Gospi i novom lusteru crkve koji je neodoljivo podsjećao na žmigavac.

U 16.00 sati stigli smo na Sinjski hipodrom. Plahi konji čekali su i zasigurno začuđeno promatrali kolone učenika koji su se uspjeli s njima slikati, a neki su dobili i po glavi. To je zasigurno bio šećer na kraju našeg jednodnevnog putovanja koje je bilo edukativnog i zabavnog karaktera.

Atmosfera nije padala u autobusima sve do samog dolaska u Slano u 21.00 sati. Roditelji su pod kišobranima čekali svoju djecu i sigurno će o ovom petku slušati još neko vrijeme. Hvala svima na lijepom ponašanju, suradnji i veselju koje ste nam donijeli na ovom putovanju kojeg ćemo se uvijek sjećati.